Vragen over Orthopedie

Hoe stuurt u een patiënt door?

Onze dienst werkt steeds op afspraak.

 Een afspraak vastleggen gebeurt op basis van beschikbaarheid:

  • Van maandag tot donderdag tussen 8u30 en 11u
  • Vrijdag van 10u tot 12u.
  • Zaterdag en zondag behandelen we enkel spoedgevallen

Voor het maken van een afspraak kan u ons secretariaat contacteren maandag tot vrijdag, doorlopend van 8u tot 16u.

Hoe bereid u de eigenaar voor?

Wij zijn een Universitaire dierenkliniek. Dit wil zeggen dat we een opleidingscentrum zijn voor toekomstige dierenartsen. Het eerste contact gebeurt dan ook altijd door laatstejaarsstudenten. Na overleg komt de Assistent of de Professor de hond verder opwerken.

De wachttijden kunnen oplopen. Niet alleen kan het op de kliniek vaak erg druk zijn, maar zeer vaak krijgen wij ook de klinische gevallen die u als dierenarts niet kan oplossen. Deze gevallen vergen vaak meer tijd en meer gespecialiseerde methoden om tot een diagnose te komen. Zeg tegen de eigenaars dat er best een voormiddag gerekend wordt om tot een diagnose te komen.

De dieren dienen nuchter aangeboden te worden. Zeer vaak is er sedatie of soms zelfs algemene anesthesie nodig om tot een diagnose te komen. Het is jammer om een patiënt terug naar huis te moeten sturen omdat we niet verder kunnen…

Zijn er reeds radiografieën of andere beeldvormingstechnieken gebeurd, stuur deze beelden dan VOORAF door naar doorverwijzen@gmail.com met vermelding van de naam van de eigenaar, naam van het dier en datum van de afspraak. Voor bijkmoende informatie of voor het maken van een afspraak te contacteer dan ons secretariaat.

Wij vragen ALTIJD EERST EEN CONSULTATIE. De reden hiervoor is enerzijds om de klacht van het dier zelf te kunnen inschatten. Op die manier vermijden we dat er op voorhand operaties ingepland worden die dan toch niet moeten doorgaan. Dit is vervelend voor onze planning en niet fair naar andere eigenaars die hierdoor langer moeten wachten om hun dier te laten opereren. Anderzijds zijn er soms verschillende behandelingsalternatieven, elk met hun voor- en nadelen en hun bijhorend prijskaartje. Dit bespreken we liever persoonlijk met de eigenaars.

Andere:

Heeft u zelf een vraag over een patiënt of twijfelt u als doorsturen wel de beste optie is, contacteer dan ons secretariaat en vraag naar iemand uit ons team (link naar anker orthopedie)

Heeft u radiografieën of een andere beeldvormingstechniek uitgevoerd, maar twijfelt u over de bevindingen, dan kan u deze beelden uploaden in onze Teleradiologie module om ze door specialisten ter zake te laten beoordelen.

Wenst u meer informatie over bepaalde aandoeningen of bepaalde behandelmethoden, klik dan hier.